[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Programi ci stosuj cy XPwspó pracuj ze sob , co pomaga im kontrolowa drobne szczegó y istotne w doskona ychproduktach, a jednocze nie gwarantuje, e ka dy fragment kodu przejrz przynajmniejdwie osoby.Programi ci nieustannie integruj kod, co umo liwia zespo owi udost pnienieoprogramowania w ka dym momencie, kiedy ma to sens biznesowy.Ca y zespó koncentrujesi na ca kowitym uko czeniu jednej funkcji przed przyst pieniem do pracy nad nast pn.Zapobiega to nieoczekiwanym opó nieniom w momencie udost pniania produktu i umo liwiaswobodne zmienianie kierunku.Programowanie ekstremalne obejmuje, obok struktury rozwoju, zaawansowane praktykitechniczne, które prowadz do osi gni cia doskona o ci technicznej.Najbardziej znantechnik jest wytwarzanie sterowane testami.Pomaga ono pisa kod, który dzia a dok adnietak, jak programi ci tego oczekuj.Zespo y stosuj ce XP tworz tak e proste, nieustanniezmieniaj ce si projekty, które mo na atwo zmodyfikowa przy zmianie planów.WKRACZANI E W WI AT ZWI NNEGO PROGRAMOWANI A 23 Sukces osobistySukces osobisty jest, no có , osobisty.Zwinne programowanie mo e nie spe nia wszystkichwymaga w obszarze sukcesu osobistego.Jednak po przyzwyczajeniu si do tej technikiu ytkownik, niezale nie od zajmowanego stanowiska, prawdopodobnie odkryje wiele jej zalet.Kierownictwo i wy sza kadra zarz dzaj caTe osoby doceni d ugowieczno oprogramowania i koncentracj zespo u na zapewnianiuwysokiego zwrotu z inwestycji.U ytkownicy, udzia owcy, eksperci z dziedziny i mened erowie produktuTe osoby doceni wp yw, jaki maj na kierunek rozwoju oprogramowania, a tak ekoncentracj zespo u na dostarczeniu u ytecznych i warto ciowych programów orazwysok cz stotliwo udost pniania wersji.Mened erowie produktu i projektuMened erowie doceni mo liwo zmiany kierunku prac w obliczu nowych potrzebbiznesowych, zdolno zespo u do podejmowania i spe niania zobowi za oraz wy szezadowolenie udzia owców.Programi ciProgrami ci doceni wy sz jako pracy wynikaj c z podniesienia jako ci technicznej,wi kszego wp ywu na szacunki i harmonogramy oraz niezale no ci zespo u.TesterzyTesterzy doceni traktowanie ich jak pe noprawnych cz onków zespo u, mo liwo wp ywuna jako na wszystkich etapach projektu oraz bardziej wymagaj c i mniej schematycznprac.Praca w zwinnych zespo ach to jeden z najprzyjemniejszych okresów w mojej karierze.Wystarczy, e wyobra sobie przyjacielsk atmosfer w zespole, który wspó pracuje w celuzaprojektowania i udost pnienia produktu o trwa ej warto ci, gdzie ka dy cz onek grupyz entuzjazmem przyczynia si do skutecznego dzia ania ca o ci.Wyobra sobie branieodpowiedzialno ci za dany obszar  techniczny, biznesowych lub zwi zany z zarz dzaniem i zaufanie reszty zespo u do moich zawodowych s dów i umiej tno ci.Jak e przyjemnejest rozwi zywanie problemów projektowych i obserwowanie poprawy jako ci.Zwinne programowanie zmienia obraz bran y.Rozwój i udost pnianie oprogramowaniaw nowy sposób wymaga du o pracy i pomy lunku.Jednak je li zespó stosuje omawianepodej cie spójnie i przestrzegaj c wszelkich zasad, mo e uzyska niezwyk e wyniki.B dzieregularnie wytwarza naprawd warto ciowe oprogramowanie i ka dego tygodnia demonstrowapost py.Ponadto rozwój oprogramowania stanie si przyjemniejszy ni kiedykolwiek wcze niej.Wszyscy gotowi? Zaczynamy.24 ROZDZI A 1.DL ACZEGO ZWI NNE PROGRAMOWANI E? Cz II Stosowanie XP5.My lenie.91Programowanie w parach 93Energiczna praca 102Informacyjne miejsce pracy 107Analizy przyczynowo-skutkowe 112Retrospekcje 1156.Wspó praca.123Zaufanie 126Wspólna praca 137Zaanga owanie prawdziwego klienta 147Wspólny j zyk 152Krótkie spotkania robocze 157Standardy pisania kodu 161Demonstracje iteracji 167Raporty 1747.Udost pnianie.183 W pe ni gotowe 186Brak b dów 191Kontrola wersji 202Dziesi ciominutowa kompilacja 211Ci g a integracja 219Wspó w asno kodu 229Dokumentacja 2348.Planowanie.239Wizja 241Planowanie wydania 247Gra planistyczna 262Zarz dzanie ryzykiem 268Planowanie iteracji 278Zapas 293Opowie ci 301Szacowanie 3099.Wytwarzanie.323Stopniowe zbieranie wymaga 325Testy klienta 331Wytwarzanie sterowane testami 3396 SPI S TRE CI Refaktoryzacja 360Prosty projekt 372Stopniowy rozwój projektu i architektury 380Rozwi zania punktowe 391Optymalizacja wydajno ci 395Testy eksploracyjne 402Cz III Mistrzostwo w dziedzinie programowania zwinnego10.Warto ci i zasady [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angela90.opx.pl