[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.3 List, datowany 18 stycznia 1822 r., członka Wysokiej Wenty (pseudo­nim „Piccolo Tigre"), do jednego z towarzyszy („Vindice"), przytoczony przez Cretineau-Joly, op.cit., t.II, s.104-105.4 Należał również do karbonariuszy; patrz N.Deschamps, op.cit., t.II, s.249.5 Cyt.przez N.Deschamps, op.cit, s.181.,6 Journal de la franc-maęonnerie belge z 8 lutego 1880 r.; cyt.przez N.Deschamps, op.cit., 1.1, s.344.165Antykoncepcja, aborcjaOd lat.1820, 1840, 1880 przejdźmy do epoki współczes­nej.Otóż wola masonerii zniszczenia fundamentów rodziny występuje z taką samą siłą, jak kiedyś, jak świadczą o tym słowa Pierre'a Simona zawarte w jego dziele De la vie avant toute chose (Przede wszystkim życie), a jest on byłym wielkim mistrzem Wielkiej Loży Francji i namiętnym propagatorem antykoncepcji7:„Polemika w przedmiocie prawa Veil.poruszyła głęboko oba światy" (s.211).(Idzie tu o istotną różnice między światem katolic­kim a zlaicyzowanym światem o inspiracji masońskiej).„Rozwiązania, jakie proponuje tradycyjna moralność, nie mogą już nas zadowolić.One się opierają na sakralizacji zasady życia, zasady zabobonnej i fetyszystycznej" (s.233).„Konflikt między antykonpcepcją a wartościami socjoreligijny-mi jest nieunikniony" (s.145).„Wyzwolicielska antykoncepcja obaliła mur tradycyjnych fatal­nych niemożności.Jego zniknięcie otwiera wolną przestrzeń dla wprowadzenia nowej moralności" (s.194).Rodzina, struktura w stadium zanikuW artykule pod takim tytułem Humanisme, organ praso­wy Wielkiego Wschodu Francji (lipiec 1987), oznajmia już w pierwszych zdaniach, że tradycyjną rodzinę można uznać za relikt przeszłości:„Współcześnie rozwija się znamienny proces społeczny o waż­nych następstwach w wielu dziedzinach, także w odniesieniu do rodziny: tradycyjne jej struktury podtrzymywane przez pewną mora­lność, pewien pogląd na życie, pewien typ „cywilizacji", okazują swoją niezdolność do utrzymania społecznej równowagi, w której żyliśmy do tego czasu".A oto jeden z proponowanych środków zaradczych:„Modyfikacje komórki rodzinnej powinny by zmierzać do zła­godzenia nadmiernej sztywności jej ram, by ją lepiej przystosować7 De la vie avant toute chose, 1979.Wyd.Mazarine.166do współczesnych wymagań.Wikler (specjalista od prawa małżeń­skiego) sądzi, że z prawnego punktu widzenia aktualne małżeństwo dozgonne powinno być ograniczone w czasie, podlegać rewizji co pięć lub co dziesięć lat.Formuła kontraktu małżeńskiego, periodycznie odnawianego, (Margaret Mead, USA), bardziej odpowiadałaby aktualnym warun­kom społeczno-ekonomicznym"8.Masońskie działania na szkodę rodzinyHumanisme woli o czymś nie pamiętać: jeśli dzisiaj trady­cyjne struktury rodzinne nie są w stanie „utrzymać społecznej równowagi", wynika to z faktu, iż były one metodycznie osłabiane, to znaczy niszczone przez działalność masonerii - stałą, od dwustu lat!A oto kilka aspektów tego problemu:RozwodyZalegalizowane we Francji ustawą z dnia 20 września 1792 r., przegłosowaną w Zgromadzeniu Narodowym (które­go większość stanowili wolnomularze), rozwody zostały zniesione w r.1816.Zalegalizowano je ponownie w r.1884, a z tym faktem związane jest nazwisko deputowanego, później senatora, oczywiście wolnomularza, Alfreda Na-quet.AntykoncepcjaW cytowanej już książce De la vie avant toute chose, dr Pierre Simon, przypominamy: były wielki mistrz Wielkiej Loży, opisuje gorączkowe prace i starania, podejmowane przez masonerię dla spopularyzowania antykoncepcji, a na­stępnie uchwalenia w r.1967 odnośnej ustawy9.8 Humanisme, lipiec 1987; cyt.przez J.Ploncarda d'Assac, Lettrespoli-tiąues, nr 210.9 Patrz: Arnaud de Lassus, Les etapes maconniąues d'une politiąue de lamort.Wyd.AFS.167AborcjaW artykule p.t.„Masoni, triumfalny powrót", L 'Express z 7 października 1988 r.poinformował, że „w gabinecie Si-mone Veil dr Pierre Simon będzie jednym z twórców ustawy o dopuszczalności aborcji"10.Masoni chętnie się zresztą przyznają do tego, że w tej sprawie odegrali rolę siły napędowej:„Wierzcie mi, powiedział Fred Zeller, były wielki mistrz Wielkiego Wschodu, wierzcie mi, że w ostatnich czasach tylko dzięki naszemu porozumieniu się (między masonami) przeciwko zatwardziałym i zasuszonym konserwatystom można było uchwalić zapisy, dotyczące aborcji i planowania rodziny"11.Eutanazja, rozwód za obopólną zgodą, homoseksualizm.Powszechnie znana jest akcja na rzecz eutanazji, kierowa­na przez wolnomularza H.Caillavet'a, byłego senatora.Inic­jatywy tego „czcigodnego parlamentarzysty" nie ograniczyły się jednak li tylko do eutanazji:„W zakresie obyczajów H.Caillavet przyczynił się niewątpliwie do zmiany socjologicznego krajobrazu Francji.Nawet jeśli to inni, na ogół z opozycji, przeprowadzili w par­lamencie projekty, których on był ojcem.Wniosek ustawy o rozwodzie za obopólną zgodą - to on.Pierwszy liberalny projekt ustawy o aborcji, r [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angela90.opx.pl